Skip to main content
Avondwandelvierdaagse

Nieuws

Munten inleveractie

De Rolder Activiteiten Stichting is per 1 januari j.l. gestopt.

Mochten jullie nog munten hebben liggen die jullie willen inleveren, dan kan dit op maandag 27 januari a.s. tussen 19.00 - 20.30 uur bij de Boerhoorn in Rolde. Let op; dit is een 1-malige actie. Mocht je hier gebruik van willen maken, zorg dan dat je er bent 27 januari a.s.

De Rolder Activiteiten Stichting (RAS) houdt na 1 januari 2025 op te bestaan

Na ruim 17 mooie jaren heeft het bestuur van de Rolder Activiteiten Stichting (met pijn in het hart) moeten besluiten om de RAS na 1 januari 2025 te gaan opheffen.

Als stichting kunnen we trots zijn op de vele mooie evenementen die we de afgelopen jaren hebben georganiseerd voor de inwoners van Rolde e.o.

We denken dan aan evenementen zoals de vakantiespeldagen, de wandel-4-daagse, Beeldschoon Rolde, het Country Music Festival, Boet’n Pop/Boet’n Blues, het Oktoberfest, Oes Feessie, diverse fairs en markten, de beach sportdagen op de Brink, de autorally en de smikkelwandeltocht in coronatijd enz.enz.

We hebben er altijd naar gestreefd evenementen te organiseren voor iedere doelgroep (van jong tot oud) en we denken hierin goed te zijn geslaagd.

Verschillende redenen maken het nu echter noodzakelijk om te stoppen. Die redenen zijn ondermeer:

  • een tekort aan bestuursleden + de leeftijd en/of persoonlijke omstandigheden van een aantal bestuursleden.
  • de steeds groter wordende administratieve rompslomp rondom het organiseren van evenementen. Dat vraagt steeds meer van een organisatie bestaande uit vrijwilligers en dat maakt de uitvoering van het programma steeds lastiger.
  • steeds verder oplopende kosten rondom het organiseren van evenementen. We streven naar een bepaald niveau met evenementen zoals bv Boet’n Pop en Boet’n Blues en verwachten dit niveau in de nabije toekomst niet meer te kunnen halen. Als stichting willen we evenementen wel betaalbaar houden omdat we laagdrempelig willen blijven. We voorzien dat dit niet langer haalbaar is met alle prijsstijgingen die er geweest zijn en die wellicht nog gaan komen.
  • de moeizame samenwerking met sommige andere partijen die (te)veel tijd en energie kost van de betrokken bestuursleden.

Het aantal vrijwilligers dat we hebben kunnen inschakelen bij al onze evenementen is met de jaren enorm gegroeid, daar ligt het dus zeker niet aan! We kunnen bouwen op een groep van ruim 80 vrijwilligers en we zijn ontzettend trots op deze mooie club mensen!

We danken iedereen die ons jaar in jaar uit heeft geholpen met het opbouwen/afbreken van evenemententerreinen, het aanleggen van licht en stroom, het bezetten van de horecagelegenheden, het verkopen van tickets en munten, het begeleiden van de activiteiten, het bezetten van de stempelposten bij de wandel-4-daagse, het verzorgen van de catering tijdens de muziekevenementen, het regelen van standhouders voor de fair enz.enz. We gaan die samenwerking met iedereen enorm missen. Zonder jullie hulp hadden we niet zolang kunnen bestaan!

Tevens bedanken we al onze trouwe vrienden en sponsoren voor hun financiële en morele steun bij het organiseren van onze evenementen. Jullie ondersteuning was zeer welkom en daar zijn we jullie erg dankbaar voor. Zonder jullie steun hadden we niet zoveel mooie evenementen kunnen organiseren.

De stichting zal na 1 januari 2025 de procedure tot beëindiging in werking zetten en ook beginnen met inventariseren welke bruikbare bezittingen er nog zijn en op welke wijze deze het beste herverdeeld kunnen worden over andere, vergelijkbare verenigingen/stichtingen. We zien namelijk graag dat nog bruikbare goederen een goede, nieuwe bestemming krijgen.

We danken eenieder die onze stichting al die jaren een warm hart heeft toegedragen. We nemen met enige weemoed afscheid van ruim 17 jaar RAS. Het geeft het bestuur echter ook tijd en ruimte om zich te richten op andere zaken en dat is goed.

Het zal even wennen worden om het in 2025 zonder onze mooie evenementen te moeten doen, maar we kunnen terugkijken op hele mooie jaren.

Bestuur Rolder Activiteiten Stichting

Gezinus, Mark en Karin

De Rolderfair en het Foute Bierfeest staan voor de deur

Tijdens de Rolderfair presenteren lokale ondernemers en hobbyisten hun producten en diensten in de gezellige, verwarmde tent op de Kleine Brink In Rolde. De deuren zijn geopend van 16.00 - 21.00 uur. De toegang is gratis.

Het Foute Bierfeest mag je niet missen met optredens van Jannes, de Moeflons, Jeffrey Parmentier en Arjan Venemann. Een supergezellig (bier)feest voor jou en je vrienden/bekenden. Let op: tickets zijn alleen online te koop of via een QR code bij de ingang van de tent. Neem dus je smartphone mee om tickets te kunnen kopen en te laten scannen. Maar je kunt de tickets ook gewoon alvast scoren via https://ticketshop.eventree.nl/shop/37174152-fad1-40dc-8487-c7621ba4923c/event/2737

Rolderfair: 5 jaar lokale ondernemers en talent in de schijnwerpers

Bezoekers

De Rolderfair wordt dit jaar alweer voor de 5de keer georganiseerd met ook dit jaar weer een breed scala aan diverse ondernemers/hobbyisten uit Rolde en omgeving. 
Er gelegenheid om wat te eten en te drinken. Iedereen is welkom en de entree is GRATIS.

Ondernemers/hobbyisten

We streven ernaar een podium te bieden voor (beginnende) ondernemers en hobbyisten. De aanmelding stromen binnen, om teleurstellingen te voorkomen, geef u snel op. Vorig jaar hebben we diverse  standhouders moeten teleurstellen, want de tent was snel vol.

Er vindt een verloting plaats, het zou fijn zijn indien deelnemende ondernemers/hobbyisten hiervoor een prijs beschikbaar willen stellen. Stuur hiervoor een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Download de flyer

Geef je op voor Rolde's Got Talent!

Nieuw; Rolde's got talent! Kun je goed zingen en vind je het leuk om dit voor publiek op een podium te doen! Geef je dan op Rolde's got talent. Zondag 1 december maken we er dan een muzikale middag van waarbij er prijzen te winnen zijn voor de beste optredens. Bij voldoende belangstelling van zangers en zangeressen gaat het evenement door. Dus mocht je mee willen doen, geef dit dan door aan het bestuur van de RAS via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..